Nejprve vysvětlení, co vlastně sociální síť je. Zkráceně se jedná o službu internetu, která umožňuje vytvořit profil téměř komukoliv a přes tento profil může jedinec s jinou osobou, která má rovněž profil na totožné sociální síti komunikovat, sdílet informace, fotografie, videa a mnoho dalšího.
Nejpoužívanější sítě jsou
· Snapchat
· YouTube
Osoba, která získá alespoň na jedné z těchto sítí značný vliv se může těšit ze slušného výdělku.
Co se ale rozumí tím získat značný vliv? V tomto případě si troufám tvrdit, že pokud profil přesáhne hranici 100tis. followerů (=tj. člověk, který pravidelně sleduje influencera) si dokáže jedinec za měsíc přivlastnit částku podobnou jako tři nájmy za slušný byt v centru Prahy, samozřejmě v průměru. Někdo více, někdo méně. Určitě záleží na aktivitě obětované sociálnímu životu.
Když to vezmeme z hlediska historie – slovem myslím v tomto případě rozmezí sedmi let – většina dnešních známých influencerů začínala na YouTube. Tam nahrávali nejrůznější videa, přičemž se snažili o co největší originalitu. Ono stačilo natočit nějaký bizár, aby přilákali co nejvíce lidí, převážně dětí, které jejich videa hltaly na jeden nádech.
Někteří začali v brzkém věku, tudíž neměli reálnou představu o světě a jejich způsob vyjadřování byl velmi omezený. Také jejich představy byly poměrně zkreslené. Je zajímavé, že i tyto osoby jsou dodnes poměrně vlivnými, i když se svého povolání vzdali, ať už tím, že nejsou tolik aktivní na YouTube a nebo svůj kanál smazali a nezanechali po sobě takřka nic.
Někteří se chytli díky tzv. skečům, což představuje video, které se skládá z několika scének, jejichž úkolem je pobavit širokou veřejnost. Jakým způsobem? Stačilo natočit typické scény ze života, čímž se rozumí třeba hlášky všech rodičů, typické chování ve škole nebo třeba chování Čechů na dovolené.
Pak jsou zde i YouTubeři umělci, ti se proslavili díky zpěvu, hře na hudební nástroj nebo i kreslení. Dokážu tvrdit, že popularita na YouTube byla první krůček k práci influencera.